Nyomozást indított a rendőrség a Revolutnál
Egy ügyfél panasza alapján nyomozást indítottak a Revolut digitális banknál, a gyanú szerint egy nagy összegű átutalást rossz számlán írtak jóvá – írja a Financial Times.
Weboldal: https://www.revolut.com/en-HU/
A londoni rendőrség megerősítette, hogy nyomozás indult a Revolutnál egy február eleji feljelentés nyomán. A mintegy 1,7 milliárd dollárra értékelt startup elsősorban lakossági banki szolgáltatásával futott be: egy mobilappot és bankkártyát adnak, amelyen kedvező átváltási árfolyammal számolják el a külföldi fizetéseket.
A mostani nyomozás ugyanakkor nem a lakossági, hanem a később elindított üzleti szolgáltatásukhoz kapcsolódik, egy kkv-knak kínált Revolut Business számlához. A Revolut Business számlákat több devizában is vezetik, a devizanemek között pedig ingyenesen konvertálhatók át az összegek.
Paul Carlier, egy korábbi FX trader, tett feljelentést a Revolut ellen a felesége nevében, aki nem kapott meg egy több mint 70 ezer fontra rúgó tranzakciót januárban. Carlier a fintech cégnél reklamált, miután már két hete nem fért hozzá az összeghez, amikor közölték velük, hogy a feleség számláját bezárták. A Revolut ügyfélszolgálatán közölték, hogy nem fogják részletesen elárulni, miért zárták be a számlát.
A Financial Times birtokába jutott rendőrségi levelezés szerint a 70 ezer fontos átutalást hibásan egy másik személy számláján írták jóvá, a Revolut infrastruktúra-üzemeltetője, a PrePay Technologies később azt közölte a feljelentővel, hogy kapcsolatba léptek a Revoluttal, hogy a hibásan jóváírt összeget a valódi címzetthez eljuttassák.
A Revolut az eset kapcsán csak annyit közölt:
Nem áll módunkban konkrét esetekről információt kiadni, ugyanakkor elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amelyet esetleg okozhattunk.
Soka a botrány mostanában a digitális bank háza táján, a Wired arról írt, valódi pokol a cég alkalmazottjának lenni, és a cég pénzmosás-védelmi rendszerei körül is aggályok merültek fel.