Emlékeztek még amikor nyerészkedőknek kiáltották ki a Quaestor-károsultakat?
A fidesz és a fideszhez köthető haveri bandák, cimborákkal együtt kiáltották ki, hogy a Quaestor a piaci átlag felett fizetett hozamot a befektető részére, ezért Mi, Quaestor-károsultak nyerészkedők voltunk, és vállalnunk kellett ezért a kockázatot. Ez annyit jelentett, hogy a piaci átlag hozamhoz képest kb ~+1,5%-kal többet tudott kifizetni.
Nah, de akkor Orbán apja miért tud a piaci átlagnál 3x magasabb nyereséget elérni???
Talán Orbán apja is nyerészkedő? Vagy az egész családja nyerészkedő?
Forrás: https://index.hu/gazdasag/2019/07/18/orban_banya_dolomit_profit/
Orbán apjának cége csodaprofittal üzemel
Orbán apjának cége csodaprofittal üzemel
Kétszer akkora a nyereségrátát ért el Orbán apjának bányája, mint a piaci átlag, írja a Direkt36. A nyereségráta azt mutatja meg, hogy a befolyó pénzből mennyi marad a tulajdonosnál. A Dolomit Kft. 2018-ban 4,6 milliárd forintos árbevétel mellett 1,9 milliárd forint profitot termelt –
TEHÁT 41,3 VOLT A CÉG NYERESÉGRÁTÁJA, MÍG A PIACON 18,8 AZ ÁTLAG.
A Direkt36 hasonló főtevékenységű cégekkel hasonlította össze Orbán Győző cégét, a 65 hasonló cég (kőfejtés, gipsz, kréta bányászata) közül a Dolomit Kft. a legsikeresebb magyar cég, csak két francia és egy osztrák cég előzi meg, de profit terén ők az abszolút másodikok, csak a francia tulajdonú Colas Északkő Bányászati Kft. tudta őket beelőzni.
A nyereség arányában már a franciák sem tudták megszorongatni a Dolomitot,
HIÁBA A SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS HUNGARY KFT. A LEGNAGYOBB FORGALMÚ BÁNYACÉG MAGYARORSZÁGON AZ Ő 4,2 SZÁZALÉKOS NYERESÉGRÁTÁJUK SEHOL SINCS ORBÁN GYŐZŐ CÉGÉNEK 41 SZÁZALÉKÁHOZ KÉPEST.
A Dolomit nem reagált a Direkt36 kérdéseire, a miniszterelnök sajtófőnöke pedig szokás szerint csak annyit mondott, hogy Orbán Viktor “nem foglalkozik üzleti kérdésekkel.”
A többi bányászati cég közül többen a téma politikai jellege miatt nem szerettek volna nyilatkozni a dologgal kapcsolatban, és a lapnak megszólaló cégvezetők is nevük elhallgatását kérték.A megszólalók azt mondták, hogy a Dolomit sikere nem független a családi kötődéstől, de azt is hozzátették, hogy a cég piaci alapon is megállja a helyét, jó a termékük és megbízható a szolgáltatás.