
73 milliárd forintos hitelt vett fel Magyarország
Emlékeztető: Mielőtt elolvasod!
Mégsem vagyunk annyira jók??
Forrás: https://zoom.hu/hir/2018/10/04/73-milliard-forintos-hitelt-vett-fel-magyarorszag/
A 225 millió eurós hitelszerződést az Európai Beruházási Bankkal kötötte a kormány.
Varga Mihály kiemelte: a hitelösszeg része annak az 1 milliárd eurós hitelkeretnek, amelyről 2015-ben állapodtak meg az uniós pénzintézettel.
A hitelt a következő három éven belül uniós programok társfinanszírozására költheti el Magyarország, közlekedés fejlesztési programokra, környezetvédelmi és energiahatékonysági célokra és az Európát összekötő hálózatok fejlesztésére.
Ivóvíz, ferihegyi gyorsvasút, autópályák
Egyebek mellett a budapesti ivóvíz-szolgáltatás fejlesztésére, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vasúti összeköttetésének megteremtésére, illetve több autópálya és autóút, többek között az M4, M6, M8 és M30 országhatárig tartó szakaszának építésére fordítanák a hitelt.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) kedvező feltételekkel hozott forrásokat Magyarországra versenyképességet javító programokhoz, ami az adósság szerkezetét is javítja, kamatmegtakarítást is eredményez – mondta Varga Mihály. A hitelmegállapodás ahhoz is hozzájárul, hogy az ország nagyobb arányban legyen képes lehívni az európai uniós forrásokat – tette hozzá.
A miniszter felidézte, hogy az EIB 1990 óta helyez ki hiteleket Magyarországon, 2004 óta pedig már részvényesként működik együtt az ország a bankkal.
Varga Mihály pénzügyminiszter és Vazil Hudák, az Európai Beruházási Bank (EIB), az EU finanszírozó bankjának szlovák alelnöke megállapodást írt alá Budapesten 2018. október 4-én. A kormány 225 millió euró (73 milliárd forint) értékű hitelszerződést kötött EIB-vel. MTI Fotó: Mónus Márton
V4: villamos vonal kiépítése
Csütörtökön az EIB az MVM-el már aláírt egy 100 millió eurós hitelmegállapodást, amely az első olyan szerződés Magyarországon, amelyet vállalattal kötöttek. Az MFB-vel pedig jelenleg azon dolgoznak, hogyan lehetne a régiós országok, elsősorban a V4-ek közötti összeköttetést továbbfejleszteni. A tárgyalások célja az, hogy Szlovákia és Magyarország, illetve Ukrajna és Magyarország között a villamos vonal kiépítése történjen meg.
Az első 500 millió euró felhasználásáról a hitelkeretből 2015-ben kötött megállapodást az ország. A kormány a pénzt az új révkomáromi híd építésére, az M15-ös autópálya felújítására és a szlovák határig történő szélesítésére és a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz felújítására költötte.
(MTI)